Op naar Tanzania! - Reisverslag uit Oostelbeers, Nederland van Loes Claassen - WaarBenJij.nu Op naar Tanzania! - Reisverslag uit Oostelbeers, Nederland van Loes Claassen - WaarBenJij.nu

Op naar Tanzania!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

17 September 2017 | Nederland, Oostelbeers

In 2009 heb ik met Merle, voor onze studie, een half jaar in een Ghanees ziekenhuis stage gelopen. Een geweldige en leerzame tijd, waar we nog vaak en terug denken.
Toen ik 6,5 jaar geleden mijn arbeidsvoorwaarden gesprek had en de stichting 'TweeSteden over de grenzen' aan bod kwam was ik gelijk gecharmeerd. Doneren oké, maar kan ik mezelf hier ook voor inzetten?
Na een aantal jaren werkervaring opgedaan te hebben, zit dit idee nog steeds in mijn hoofd. En laat ik nu een hekel hebben om later te denken 'ooh had ik maar...'

Al enige tijd terug ben ik met de voorbereidingen begonnen. Er is en nieuwe president inTanzania die de regels net wat strakker heeft getrokken waardoor we eerst een hele inschrijf procedure moeten volgen. Ik heb me moeten inschrijven bij de ministerie van volksgezondheid in Tanzania als verpleegkundige. Je kan je misschien wel voorstellen dat dat niet zonder slag of stoot ging. Maar, afgelopen week heb ik te horen gekregen dat alles rond is en ik hiermee welkom ben in het Same District Hospital. Een overheids ziekenhuis in de stad Same, waar ik al veel verhalen over heb gehoord en nu eindelijk met eigen ogen mag gaan zien.
De koffers staan klaar, vrijdag nog een gezellig goodbye-feestje gehad en morgenvroeg de laatste goodbye-knuffels voor het echt gaat beginnen.
Ik heb er heel veel zin in! Middels deze blog hoop ik jullie een beetje mee te kunnen nemen in mijn avonturen.

'omdat ik het wil

en ze daarna achterna!'

• 17 September 2017 - 09:53

Reinou:

Leuk Loes. Ik ga je weer volgen!

• 17 September 2017 - 10:09

Anneke:

Trots!! Veel succes morgen, een hele goede reis en tot over 6 weken. Zet je beste beentje voor...

• 17 September 2017 - 10:31

Renee:

Yes, een blog, leuk! Was een heel leuk feestje vrijdag, tot over 3 maandjes!!

• 17 September 2017 - 11:05

Evelien:

Leuk loes, ik kijk uit naar je verhalen!
    Goeie tekst ook ;).
    Fijne reis morgen en geniet!!x

• 17 September 2017 - 12:27

Katrien (en Marco Leest Ook Mee) :

"Happiness only real when shared" en dat doet ze door deze blog te delen, joehoe!
    Dit "gedicht" past bij wel nooit denken "Had ik maar..." en komt van mensen die dit doen

• 17 September 2017 - 15:13

Saskia Mandemakers:

Heel veel succes! Geniet van de aankomende leerzame tijd!

Liefs Saskia

• 17 September 2017 - 16:41

Marloes:

Leuk dat we je zo kunnen volgen. Zet hem om en maak er een onvergetelijke ervaring van!

• 17 September 2017 - 21:26

Manou:

Veel plezier en succes loesje!

XX

• 18 September 2017 - 20:35

Fia Fiers:

Veel plezier en gauw wir hier zij ons moeder altijd.
    Dat geldt nu zeker. Tot zo

• 19 September 2017 - 15:43

Je Mam:

Had ik maar.......... komt niet voor in jouw(jullie) woordenboek,
    Reizen.............. Avontuur gaat erin als zoete koek.