Veilig aangekomen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Januari 2009 | Ghana, Accra

Hee allemaal!!
Eindelijk het eerste berichtje vanuit Ghana!!
We zijn veilig geland, de vlucht is allemaal goed gegaan. We kregen een andere ticket, toen we in Londen het vliegtuig in wilde stappen. Nou, was niet zo verkeerd.. business class? In ieder geval lekkere stoelen!
’s Avonds werden we opgehaald van het vliegveld door iemand waar ik al eerder contact mee had gehad. Hij zou ons naar een hotelletje brengen van een Nederlander die met een Ghanees is getrouwd.
Bij het vliegveld werden we vriendelijk verwelkomt door 100, misschien wel 200 Ghanezen die ons allemaal wilde helpen. (shock 2)
We zitten hier nu in een klein rustig (wij zijn de enigste gasten, passen er ook niet veel meer bij) hotelletje. Het is erg warm en benauwd!!(shock 1, want dit was al vanaf toen we het vliegtuig uitstapte) Echt kortebroekenweer.
Ondanks het weer toch redelijk geslapen. Vanmorgen zijn we met raymond (hoteleigenaar) naar STC station gereden om een buskaartje te kopen voor morgen. Maar helaas, de bus naar Techiman zat al helemaal vol. Dan maar vrijdag richting het noorden. Om 7 uur vertrekken we dan, lekker vroeg dus.
Hij heeft ons afgezet bij Accra Mall, een erg verwestert shopingcentre. Misschien dat de cultuurshock dan nog niet zo groot is. Inderdaad, t was erg luxe daar! Vooral vergeleken met de taxirit terug naar het hotel. Heb m’n ogen uitgekeken! Het verschil tussen arm (krottenwijk) en rijk (grote villa’s) is er goed te zien. Het verkeer is een grote bende. Degene die het eerst toetert gaat ook het eerst. Hoe groter je auto, des te meer je hebt te zeggen. Een 2 baans weg met, wanneer het kan, 3 á 4 rijen auto’s dik (al toeterend). Mensen met vanalles op hun hoofd, tussen de auto’s door, proberen vanalles te verkopen. (shock 3,4,5,6,…)
Morgen zullen we waarschijnlijk naar een markt gaan, dat zal wel iets anders zijn dan de Accra Mall. Overmorgen om 7 uur hebben we de bus naar Techiman, waar we stage gaan lopen. Hier hebben we allebei erg veel zin in!!
In het hotelletje waar we nu zitten hebben we internet, we zullen vandaag en morgen dus ook nog geregeld op het internet te vinden zijn:D!
Ik hou jullie op de hoogte!!
xxx
p.s. het adres van het ziekenhuis, waar ik post kan ontvangen is:
Holy Family Hospital
F.A.O. Loes Claassen
P.O. Box 36 Techiman
Ghana West-Africa
en m'n ghanees nummer is:
+233240243385
(op mn nederlands nummer kun je me ook bereiken, voor jullie is het smsen naar mn nl-nr goedkoper..)

• 14 Januari 2009 - 19:00

Goeleke:

Hey Loes
    Wat leuk om zo je allereerste berichtje op je gastenboek te lezen, en mooi dat alles goed met je gaat en goed is gegaan! Malou en ik zijn vandaag op tocht geweest voor cv stof, dat viel nog erg tegen! Maargoed uiteindelijk is het toch gelukt :)! Nou meis, winkelse daaro, zo te lezen :P.
    En voor vrijdag weer een goede reis dat de plek van bestemming.
    De groetjes aan Merle
    Liefs, xx

• 14 Januari 2009 - 19:10

Pa :

Positieve shock 1 een berichtje van sloes. Heerlijk om een teken van leven te krijgen`. Zojuist thuis aangekomen van West Brabant en dan nu dit. Leuk hoor, ik zie het al helemaal voor me Loes en Merle in een vliegtuig business class. Vervolgens een privé hotel om daaarna in de wall te gaan shoppen. Heb je al van die echte afrikaanse gezien waar je zo een bloempotje achterop zou kunnen zetten? Voor morgen veel plezier en een goede start as vrijdag. Groet Pa

• 14 Januari 2009 - 19:21

Marloes:

Loes leuk om je eerste bericht te lezen! Ik ga je deze maanden missen en daarom ga ik je volgen!

Dat is ineens een temperatuurverschil vergeleken met Nederland. Zo van de schaatsen en de handschoenen naar de slippers en bikini..

Kus

• 14 Januari 2009 - 20:07

Malou:

Loess!

Leuk om dat allemaal zo te lezen zeg!! Het is wel allemaal erg shocking daar ;)! Dikke meevaller, dat businessclass vliegen. Naja... je krijgt wat je verdiend zeggen ze he :D!
    Ik ben echt heeel benieuwd naar de ziekenhuizen daar! Maar daar zal ik snel genoeg achter komen met jou verhalen die je hier achter laat! Nou meid.. tot het volgende berichtje.. ennee genieten daar he!

Kus xxx

• 14 Januari 2009 - 22:24

Karin Dekkers:

Hey!
    Mooi, je bent heel aangekomen! Enneh, dat businessclass...Was je ticket niet ineens 500 euro duurder;)? Relaxed zeg!
    Verzoekje, kan je misschien wat warmte deze kant in blazen:)?
    Leuk he al die shockerende momenten, herken het!
    Veel plezier!
    X Karin

• 14 Januari 2009 - 22:29

Maaike:

Goedgekeurd bericht hoor! :D
    Stiekem wel blij dat je nog een dagje in Accra mag vertoeven? Want voor je het weet ben je veranderd in een hard werkende zwarte zuster, en heb je geen tijd meer voor internet en luxe shoppingmalls..
    Enjoy! X

• 14 Januari 2009 - 23:16

Renee:

Hoezo een shock dat ze een prachtige blanke (helaas geen blonde;)) nederlandse vrouw willen helpen?? =P haha!
    Loesje..heel veel succes als je dadelijk in 't ziekenhuis begint en ik kijk uit naar je volgende story!!
    Xx

• 15 Januari 2009 - 08:53

Geertje:

Jeuuhh! Het eerste bericht vanuit het heerlijk warme Ghana!

Nu zijn het nog allemaal shocks over een halfjaar rijd je zelf zo op de Groenewoud én maar toeteren door Beers City! :D

Heel veel plezier je laatste dagen in Accra en dan op naar het harde werk! (sla nog maar wat extra deo in? ;))

X

• 15 Januari 2009 - 10:05

Evelien Ex-collega;):

Loess!

Leuk dat ik zo je avonturen kan volgen:D! Ben benieuwd naar de rest, maar waarschijnlijk zul je daar echt een super tijd gaan krijgen:D!
    Want businessclass vliegen, wie wil dat nou niet??!
    Ben trouwens maar blij dat je weg bent uit Nederland.. hangt hier een of andere epidemie uit Bels en dan wordt je binnen no-time super ziek. Alleen op hofje 1 al zijn er 13 van het personeel ziek, waaronder ik..:(!
    Maar ja meisje daar heb jij in ieder geval geen last van in het heerlijk warme Ghana, ik volg je verhalen!
    Heeeel veel plezier nog!

xxxx Eef (uit haghorst)

• 15 Januari 2009 - 11:52

Anneriet:

ha die Loes

Wel maf hoor om je nu op de waarbenjijnu-site te 'zien'.Zaterdag nog samen op het ijs en een paar dagen later in Ghana met 35 graden.
    Ik vind het nu al leuk om je site te lezen,met al die nieuwe,vreemde dingen die je tegen komt.Keileuk en spannend.
    Fijn dat je een goeie reis hebt gehad en nog even kunt genieten van je vrije dagen. Voor vrijdag heel veel succes in je nieuwe ziekenhuis!!
    Tot gauw weer, Anneiet

• 15 Januari 2009 - 15:09

Marlies:

Godzijdank, je leeft nog ! Is het een beetje vergelijkbaar met de foto's op dé powerpoint presentatie (die je UITERAARD mee in je koffer hebt genomen en al 100x bekeken hebt?) Succes op je stage en ik lees het resultaat wel weer ;)
    xx

• 15 Januari 2009 - 16:06

Jaimy:

LOOESSS!!
    WWHHAAA.. zo lekker weertje zeg.. en business class vliegen, zeker niet verkeerd hahah.
    Wij zijn morgen aan de beurt, de trip kan beginnen!!
    We mailen nog wel nzo..

HAVE FUN
    KUSX

• 16 Januari 2009 - 07:00

Je Mam:

Goede reis naar je ziekenhuis ben zeer benieuwd naar je volgende ervaringen.
    Groetjes je mam

• 16 Januari 2009 - 12:27

Jelske:

wat een leuk berichtje! ben blij dat het goed met je gaat!!

die tas staat je goed idd! haha...

hopelijk heb je snel weer een nieuw berichtje!!

kus

• 16 Januari 2009 - 12:29

Simone F:

Loess! En, ben je ondertussen al aangekomen op je stage adres? Ben benieuwd! Dat is idd wel even een shock, van de luxe voorzieningen in het vliegtuig naar de voorzieningen van zó 1900 ofja 1950 ;) Ben blij om te horen dat je veilig bent aangekomen! Het zonnetje is daar al gaan schijnen, zo te zien! Have fun & ik wacht met smart op de volgende flitsende nieuwtjes :) Kuss

• 16 Januari 2009 - 13:18

Jule:

Lieve Loes!!!!

Echt heel raar om dit nu zo te lezen zeg!Wel echt heel erg goed om te horen dat alles goed is gegaan!En business class nog wel, ze hebben jullie nog even laten wennen aan de overgang! ;) Meis, ik ga je berichten volgen en heel erg veel succes!

Kus

• 16 Januari 2009 - 14:58

Janine:

Helemaal tof Loeske!
    De heldin die zich met / op sokken in het vliegtuig vermaakt!
    Succes met je begin van je stage!!!
    Liefssss.

• 16 Januari 2009 - 19:49

Tante Nel:

hallo loes
    ik lees dat je goed aangekomen bent gelukig, maar er is wel een groot temperatuur verschil. IK hoop dat je vanmorgen wel met de bus mee hebt gekunt. We houden je in de gaten. Nog veel plezier en geniet er volop van.

Groetjes Tante Nel