'Laatste keer' - Reisverslag uit Accra, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu 'Laatste keer' - Reisverslag uit Accra, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu

'Laatste keer'

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 Juni 2009 | Ghana, Accra

Heeee!!!

Vanalles is hier de laatste keer, ook voor de verhalen uit ghana is dit de laatste keer.
we hebben het in Techiman goed afgesloten. Maandag's zijn we met Georgina en heel de familie naar de graduation van haar zoon geweest. Super gaaf om dat eens te zien, super veel studenten in allemaal van die 'harry potter' gewaden en mooie mutsjes. Heel leuk om eens mee te maken!
Dinsdag mochten we een vrij dagje nemen, maar dat kwam niet zo verkeerd uit. Alle laatste dingen nog doen, nog een keer naar de markt etc.
Na vijf dagen vrij, waren we woensdag weer op de afdeling. Helaas hadden ze de protocol van de stoma zorg na vijf dagen afwezigheid van ons, weer ver weggestopt ofzo. Geen stoma meer voor de patient, en dat was te zien ook! Echt heel sonde, de wond zag er echt veel slechter uit. Vond dat wel moeilijk om zo te zien, en baalde ook wel.
We hebben de laatste twee dagen nog de rolstoel gebracht en de kussens.
Heb lekker gewerkt, vooral de aller laatste dag. Het is wel goed geweest zo, tijd om te gaan!
Zaterdag was er een feestje op het ziekenhuis van de dokter. Helaas was dit alleen voor de dokters en is er volgende week een feestje voor al het personeel van het ziekenhuis. T zou een mooie afsluiter zijn geweest, maargoed daar drinken we er in Nederland wel een extra op.
Gister zijn we, na een nachtje Kumasi, weer aangekomen in Accra.
We zijn hier nog ons laatste geld aan het spenderen aan de laaste souvenirtjes. Morgen, als het weer een beetje mee zit, nog genieten van de zee.
We zijn er wel een beetje aan toe om naar huis te gaan. Na veel stress en zenuwen, vliegen we morgenavond!!! Donderdagmorgen rond 11 uur, als alles volgens planning loopt, landen we.
Heb weer zin in Nederland! Zie jullie SNELLL!!! xxx

  • 23 Juni 2009 - 16:18

    Maaike:

    Jeuheuuuj!!
    Tot over 2 nachtjes :D XX

  • 23 Juni 2009 - 16:24

    Malou:

    Daar help ik graag wat bij Loes.. ik drink er wel een paar met je mee ;)!
    Tot Heeeeeeeelll SNELLLLL Loesjee :D!!
    Xx

  • 23 Juni 2009 - 16:25

    Pa:

    Kijk op het strand in Accra wel uit waar je overal in trapt.
    Wel sneu van die stoma problematiek, maar ik vrees dat die ook wel model kan staan voor de ontwikkelingshulp in zijn algemeen. Volgens mij moeten wij met z`n allen maar gewoon putten blijven spuiten ziekenhuizen sponseren e.d. Structurele wijzigingen doorvoeren blijkt een zware (onmogelijke) klus te zijn.

    Oké we verwachten jullie soon at home.

    Groet Pa

  • 23 Juni 2009 - 16:50

    Anneriet :

    Hoi Loes,
    Goeie reis en tot donderdag!!!!

  • 23 Juni 2009 - 17:01

    Je Mam:

    Ramen gelapt, vloeren gedweild alles is klaar voor je thuiskomst! Wij hebben er zin in!!
    Tot donderdag.

  • 23 Juni 2009 - 17:07

    Pa:

    Kijk op het strand in Accra wel uit waar je overal in trapt.
    Wel sneu van die stoma problematiek, maar ik vrees dat die ook wel model kan staan voor de ontwikkelingshulp in zijn algemeen. Volgens mij moeten wij met z`n allen maar gewoon putten blijven spuiten ziekenhuizen sponseren e.d. Structurele wijzigingen doorvoeren blijkt een zware (onmogelijke) klus te zijn.

    Oké we verwachten jullie soon at home.

    Groet Pa

  • 23 Juni 2009 - 17:07

    Bas:

    Ik zal kijken of ze bij de jumbo ook Yams verkopen, dan verloopt het wennen misschien wat soepeler : P


  • 23 Juni 2009 - 17:10

    Geertje:

    Kijk, nu zuinig leven dan als alle centjes op zijn! :D

    Geniet nog van de laatste daagjes en alvast een fijne vlucht!

    Tot vrijdag denk ik zo..
    X

  • 23 Juni 2009 - 18:59

    Hanneke Van Spreuwel:

    Goede reis en tot donderdag.

    groetjes Fam. van Spreuwel

  • 23 Juni 2009 - 20:49

    Lieske:

    LOezzzl!!
    Die 'mijn status'teller stond op ontelbaar, nu teltie nog maar 2 daagjes! de laatste 2 daagjes zijn aangebroken voor onze obruni weer voet op nederlandse bodem zet! Loezzie, riellie loeking forwart toe sie joe!! Een heeeele goede reis, en tot heelheelheeeeelsnel! Joeehoeee!!!XXX

  • 23 Juni 2009 - 21:17

    Annee:

    Loes!

    de dagen zijn echt aan het korten, overmorgen ben je gewoon al thuis:)
    wiehoee !! echt leuk!
    hoop dat je een leuke en leerzame tijd hebt gehad!

    succes met afscheidnemen, en tot zeer schnell!!

    XxAnee

  • 24 Juni 2009 - 06:32

    Joost:

    Loesie,

    Weer fijn om te kunnen zeggen

    'tot morgen'!!

  • 24 Juni 2009 - 14:12

    Reinou:

    De laatste uren Ghana zijn aangebroken.

    Tot snel! x

  • 24 Juni 2009 - 20:55

    Loes:

    Vriendinnetje!!

    Je bent morgenvroeg gewoon weer in Nederland!! EINDELIJK!
    Ik heb zin om je morgen weer te zien!! Heb ik 5 maanden naar uit gekeken.

    Fijne reis!! Tot morgen!

    xx Marloes

  • 24 Juni 2009 - 20:56

    Marloes:

    Vriendinnetje!!

    Omdat ik aan jou denk schrijf ik Loes, maar ik bedoel Marloes haha.

    Je bent morgenvroeg gewoon weer in Nederland!! EINDELIJK!
    Ik heb zin om je morgen weer te zien!! Heb ik 5 maanden naar uit gekeken.

    Fijne reis!! Tot morgen!

    xx Marloes

  • 11 Juli 2009 - 10:52

    Marit:

    Hee Loes,

    Alweer gewend in de Beerzen?
    Het was mooi om je verhalen te lezen! Misschien nog eens tot ziens.

    Groetjes Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

8 jaar geleden ging ik met Merle, in het kader van onze studie HBO-Verpleegkunde, stage lopen in Ghana. Nu inmiddels 8 jaar later, werk ik alweer bijna 7 jaar als gediplomeerd verpleegkundige in het ETZ TweeSteden. De droom om nog een keer als verpleegkundige in het buitenland, Afrika, te werken is altijd gebleven. En omdat ik een hekel heb aan 'Had ik maar...' ga ik ook deze droom nu werkelijk maken. Hé ho, let's goooo!

Actief sinds 13 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 66688

Voorgaande reizen:

18 September 2017 - 09 December 2017

Tanzania

13 Januari 2009 - 25 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: