Vakantie!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 April 2009 | Ghana, Accra

Heeeee halloo!!

Hoe is het in Nederland? Allemaal al een beetje verkleurd van de eerste lentezon?
De vakantie met de familie zit er alweer op! Wat kunnen 2 weken toch snel gaan!!!
Ze hebben het meerdere keren gezegd: 'wauw, dit moet je echt zelf gezien, geroken en gehoord hebben'. Ben ook erg blij dat ik ze dit allemaal heb kunnen laten zien, laten ruiken en laten horen. Er gebeurt hier namelijk zoveel op straat, dat is niet in een verhaaltje te omschrijven.
Toen 's mam het verhaaltje op de site had gezet, waren we een dagje relaxen aan het zwembad in Techiman, waar wij wel vaker ons relaxdagje nemen. In eerste instantie was het zwembad gesloten vanwegen schoonmaak, 2 minuten daarna konden we gewoon weer zwemmen. Beetje vreemd maargoed.
Maandag hebben we de vrouwen een ochtenddienst laten zien. Om 8 uur stonden we met z'n 6e gekleed in mooie witte jasjes op de afdeling. Ze hebben volgens mij hun ogen uitgekeken, net als wat wij de eerste weken hadden gedaan. Wel leuk om ze ook echt ons werk in het ziekenhuis te laten zien. Ik denk dat 's mam, Maaike en Els zelf beter kunnen uitleggen welke indrukken ze in het ziekenhuis hebben opgedaan. Voor hun was het allemaal nieuw, wat voor ons allemaal al weer 'gewoon' is geworden.
Verder zijn we nog naar Cape Coast geweest, waar we een rondleiding hebben gehad in het Elmina Castle en een wandeling hebben gemaakt over de touwbruggen in Kakum National Park.. Bibberss, dat was hoog!! Maar wel gaaf! Verder hebben we in Cape Coast een beetje winkeltjes gekeken en aan het strand gezeten. We waren allemaal wel moe. Zij van alle indrukken, wij van het laten zien van het land. Vrijdags dus gewoon rustig bij een beachresort aan het strand gezeten. Genietend van een voetbalteam dat een conditietraining aan het doen was en van de lieve roze varkentjes die op het strand aan het rondsnuffelen waren. Op dat na was het een mooi stukje strand. Totdat we een klein stukje naar rechts liepen, een grote vuilnisbelt!! So, wat jammer dat ze overal zo'n rotzooi van maken. Ze gebruiken het strand gewoon als vuilnisbak en zelfs als wc! Heb gelezen in boekjes dat ze poepen op het strand, waarbij mijn reaktie was "haha jaja dat moet ik gezien hebben voordat ik het geloof". Naa ik kan jullie zeggen, ze doen het ECHT! Poepen op het strand!
Vrijdag morgen zijn we richting Accra vertrokken, daar alle spullen gedropt in het hotel waar we de eerste nachten ook hebben geslapen. Al snel lazen we daar in de krant de reden waarom we in eerste instantie het zwembad in Sunyani gesloten was. Die nacht was er een van de bewakers vermoord en in het zwembad gedropt. Aaaah, akelig akelig akelig! Was toen niets van te merken, geen rare sfeer, geen politie, helemaal niets. Gelukkig maar...
Het verkeer in Accra was de eerste dagen erg rustig, vanwege de paasdagen. Dat was nu wel even iets anders. 2,5 uur voordat het vliegtuig vertrok zijn we naar het vliegveld gereden. Met de gedachten dat we er in een kwartiertje zeker wel zouden zijn. Shit, stress want dat was dus niet zo! We hebben er 1,5 uur over gedaan, waardoor het afscheid op het vliegveld te kort was. Even snikken en toen werden ze al weer opgejaagd op het vliegveld dat ze snel moesten zijn. Wel jammer, maar ja. Het was niet anders. Twee super weken waar we ze erg veel van het land hebben kunnen laten zien!!
Twee weken 'reisleider' spelen voor 8 man is erg leuk, maar ook erg vermoeiend! Onze vakantiedagen die nog gingen komen zagen er dan ook erg rustig uit. We hebben zo ie zo de ghanagids in Techiman laten liggen (stomstomstom), dus veel plannen lukt toch niet. De eerste dag hebben we een hotel gezocht. De eerste paar nachten hebben we geslapen in een goedkoop hotelletje, en zijn we gaan zwemmen bij een luxer hotel. Groot zwembad, heerlijk om daar uit te rusten! Gister zijn we toch maar opzoek gegaan naar een ander hotel. Het is immers voor ons ook vakantie, dus een hotelletje wat iets duurder was, maar dan wel met airco dat mocht van ons zelf wel. We slapen nu in een Bed&Breakfast hotelletje. De bedden zijn nog niet altijd even goed, maar dat we 's nachts niet het bed uit drijven van het zweet is al heel wat!
We hebben een mooi balkonnetje waar we over een drukke straat kunnen kijken. Heerlijk, mensen kijken zonder lastig gevallen te worden. Heb er gisteravond iig al flink van genoten;)!
Morgen is het Koninginnedag, en ook dat wordt hier gevierd. We zijn uitgenodigd voor een 'sjieke?' receptie bij de ambassade vroeg in de avond en later in de avond is er nog een oranjefeest. Heb er echt zin in!!
Vrijdag of zaterdag vertrekken we weer richting Techiman, waar ik weer erg zin in heb. Toch weer een soort van 'thuiskomen'. Daar is het toch vertrouwd en hangen de mensen niet zo aan je als je over straat loopt, wat ze hier in Accra wel doen, tot vervelends aan toe.
De foto's van de vakantie komen snel, maar jullie kunnen natuurlijk ook alle sappige vakantieverhalen uithoren op de groenewoudsedijk!! (tenminste,, daar ga ik vanuit ;) )

heeel veel zonnige vakantiegroetjes!! xxx

• 29 April 2009 - 11:04

Geertje:

Ook ik heb de real live verhalen van Joost al gehoord.. en z'n teen al meerdere malen gezien.. ;)

Zo'n receptie is kei gaaf (in Costa Rica ten minste wel toen) zie je alle Nederlanders die op dat moment in Ghana zijn.. Dus waarschijnlijk ook nog meer stagelopers! :D

Wij gaan gewoon naar het bekende Eindhoven.. de economie een oppeppertje geven!

Leve de koningin!

• 29 April 2009 - 11:13

Renee:

Supervet dat ik je net op msn nog even gesproken heb :)!! Ik ben weer zeer benieuwd naar de foto's!
    Geniet nog van je vakantie... en veel plezier morgen!
    xx

• 29 April 2009 - 11:37

Tante See:

Wij gaan dit weekend de familie zien en uithoren over hun belevenissen!! En jaloers zijn natuurlijk....wie wil nu niet zo even met jullie meeleven in het echte Afrika... Allez, daar wordt dus gewoon op het strand gepoept, het vuilnis gedropt en worden de varkens uitgelaten, als je dan besluit om in een zwembad te gaan, heb je kans dat er een lijk in het water dobbert...ook goeie dag! En Europa maakt zich druk over een virus waaraan we allemaal dood kunnen gaan, rare wereld toch... Heb het maar lekker naar jullie zin in de rest van de vakantie, een feestje op de ambassade lijkt me niet mis. En ik hoop dat jullie nog mooie dingen beleven en ervaringen opdoen in het hospitaal. Goed voor jezelf zorgen hè!

• 29 April 2009 - 17:05

Je Mam:

Ik heb al vele malen van alles verteld en het verveeld mij niet. Het is echt een belevenis. Veel plezier morgen op de ambassade, en eet niet te veel bitterballen, want daar kunnen jullie helemaal niet meer tegen na al die maanden. (grapje)

• 30 April 2009 - 10:00

Maaike:

Die vakantieverhalen kunnen ze zeker uithoren hier bij ons! Maar dat is al veel gedaan hoor!
    Heel veel plezier vandaag loessie! We contacten! X

• 01 Mei 2009 - 13:23

Karin Dekkers:

Ha Loes!

Ik heb al met Maaike gesproken en ze heeft weer gave verhalen die ik binnenkort ga horen! Ben benieuwd:)
    Ben benieuwd hoe je sjieke feestje was!:)
    Veel plezier nog,

Groetjes Karin

• 02 Mei 2009 - 14:53

Annee:

Loes!!

en hoe was het feestje op de ambassade?
    wat hadden ze voor je in petto? nog een beetje kunnen uitrusten?

vervelend dat je zo snel afscheid hebt moeten nemen op het vliegveld..
    nog fftjes en dan ben je weer thuis;)
    we moeten trouwens eens een skype-date doen;) haha

heel veel succes nog XX Annee

• 04 Mei 2009 - 13:31

Janine:

Ik zie dat je al over 52 dagen terug bent! Wauwwwww... Leuk wat je met je fam allemaal hebt gedaan en ze HET AFRICA in real live hebt kunnen laten zien! Loesss, het zijn al weer bijna de laatste lootjes, Nog ffkes knalle daar, en niet vergeten een kroeg op te zoeken voordat je weer naar dit kikkerlandje vliegt he;)
    Liefsssssss

• 04 Mei 2009 - 16:19

Jelske:

heej loes! ik ben heel benieuwd over hoe koninginnendag daar was. je hebt vast wel gehoord wat er hier allemaal is gebeurd! een grote shock voor heel nederland...maar ondanks dat hebben wij een hele gezellige koninginnendag in ehv gehad! de zon scheen volop! ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!!

xxx

• 11 Mei 2009 - 20:40

Ilse:

Loesjeee!

Toppiiee dat je zo genoten hebt van die 2 weken vakantie!:D en terecht natuurlijk! 't zonnetje komt hier idd al stiekem een beetje door maar bruin? alles behalve dat! Nou meid, geniet er nog van en ik wacht wel weer tot je next verhaaltje:D

xxxxxxx

• 14 Mei 2009 - 13:48

Goeleke:

Hey Loes
    Hoe is het met je? Hebben al enige tijd niets meer van je gehoord via deze weg. Alweer een aantal weken hard aan het werken? De tijd wordt steeds korter. En weer gewend aan het met zijn 2en zijn? Hier in Nederland alles ok, het weer is vandaag weer niet zo spetterend, andere dagen wat beter geweest. Over een week is het internationale volleybal toernooi weer in M'beers. Ik mag vanacht en morgen nacht werken. Nou meis het beste en tot hoors.
    Groetjes liefs xx Goeleke