Accra Techiman Mole Techiman - Reisverslag uit Techiman, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu Accra Techiman Mole Techiman - Reisverslag uit Techiman, Ghana van Loes Claassen - WaarBenJij.nu

Accra Techiman Mole Techiman

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 April 2009 | Ghana, Techiman

Van het zuiden naar het noorden, in een paar dagen. Wauw, wat een cultuurshock .
Maar om te beginnen, wat is er mooier dan je dochter te zien op het vliegveld in accra. Twee mooie gebruine blanke meiden tussen een heleboel donkere bijna zwarte mensen. Geweldig om ze weer te zien.!!
En toen begon het avontuur. De eerste dagen in Accra de hoofdstad. Bij een cultuurcentrum werden de eerste souveniers gekocht. Door allerlei straatjes werden we meegenomen en er werden ons de mooiste dingen aangeboden.Tweede paasdag naar het strand en pasen gevierd met honderden duizenden mensen. Het zag er zwart van de mensen. Tot het begon te regenen, toen werd de massa nog kompakter. De hemel was zwart en het strand zag zwart van de mensen.
De reis naar Techiman, was indrukwekkend, de meiden hebben al veel geschreven hoe het eruit ziet, maar je moet het gewoon met je eigen ogen zien. Dit is AFRIKA, de huisjes hutjes de mensen op de straat. En vergeet vooral niet het rode stof, alles is rood en je bent drijfnat van het zweet. Dit is Afrika, geweldig, maar ook schaam je je weleens. Maar iedereen lacht en de roept vriendelijk naar je toe.
Het ziekenhuis is indrukwekkend , ik heb een kindje vast mogen houden van een dag oud en ze heeft een jurkje gekregen die oma gemaakt heeft. Soms krijg je toch wel tranen in je ogen hoor en je voelt je nogal ongemakkelijk. Maar de meiden doen er goed werk en we zijn er trots op!!!!
De markt waar ze boodschappen doen, het apedorpje en daarna op naar het noorden. De temperatuur werd nog heter en de armoede groter. Echt de lemen hutjes met de palmen daken zijn er nog legio. Het is net of je voor de tv zit, maar nu heb je er nog de stof bij en de temperatuur en je ziet nog meer.
In Mole hebben we kennis gemaakt met vele olifanten die ons voor de slaapkamerdeur op ons stonden te wachten en ook meneer Baboon heeft mij erg laten verschrikken. Ik vertel wel als we weer terug zijn
Ja beste lezers, lieve familie, vrienden en natuurlijk wandelaars (Yes, ik mag mee en de rest ?.) we hebben heel veel al gezien en meegemaakt het is prachtig. Maar we maken het goed en we plakken er nog een relaxed weekje er achter aan.
Tot volgende week
Groetjes Jose en Jos en al onze kids

heee!!
zoals jullie van s mam dr verhaaltje al kunnen lezen doen ze hier erg veel indrukken op. Vind het super om ze hier het land te laten zien!!
Morgen willen de vrouwen een dienstje op hiet ziekenhuis meedraaien. Ben erg benieuwd wat ze er van zullen vinden.
Heerlijk, zo m'n vertrouwde familie om me heen. Hier ga ik nog een paar dagen flink van genieten!!!!
Ooook de groetjes van mij! xx

• 19 April 2009 - 19:26

Marjo:

Hoi Jose, Jos en al jullie kids,

heel fijn om te lezen dat jullie zo genieten.
    Maak er nog 'n hele leuke week van met z'n allen.
    Jose, ik mag ook met je mee wandelen alleen Lionne is helaas uitgeloot maar ook dat lossen we wel op.

Groetjes, Marjo.

• 19 April 2009 - 19:51

Karin Dekkers:

Leuuuuuk!!!
    Grappig zeg dat jullie nu allemaal weet ik veel hoeveel km naar beneden, gewoon in Ghana zitten met zijn allen! Ik ben zo benieuwd naar alle verhalen, maar die hoor ik wel van Maaike als jullie terug zijn.
    Hier is het klimaat ook best te doen, alleen zweten zit er nog niet in haha ;)
    Veel plezier nog en geniet!
    Groetjes Karin

• 20 April 2009 - 06:50

Mariet:

Wat fijn om met eigen ogen te zien dat Loes het zo goed naar haar zin heeft en ook om
    later de verhalen te kunnen delen. Geniet lekker verder en we horen jullie verhalen volgende week weer wel.

Loes nog veel succes verder.

• 20 April 2009 - 08:35

Rian:

hoi zusje en de rest v.d. fam.
    Fijn te horen dat het jullie goed gaat, gezellig om zo met z'n alle zo'n reis te maken.
    groetjes rian

• 20 April 2009 - 08:38

Jelske:

wat een lief verhaaltje, ik snap helemaal dat jullie trots zijn op die meiden! geniet van jullie samenzijn daar in afrika!
    liefs jelske

• 20 April 2009 - 10:08

Evelien:

Geniet van je vakantie Loes!!
    xx Evelien

• 20 April 2009 - 16:50

Tante See:

Oh wat fijn om onverwacht jullie bericht te krijgen en te weten dat jullie het goed stellen daar en samen. Zo leuk om te lezen over al die indrukken die je opdoet....ontroerend gewoon, geniet ervan!!!
    Tot later.

• 20 April 2009 - 19:10

Tante Nel:

Hallo loes en familie,

Leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben in ghana.

En dames hoe is het dagje meedraaien in het ziekenhuis bevallen?

Nog heel veel plezier en een goede terug vlucht toegewenst.

Groetjes Tante Nel

• 21 April 2009 - 11:26

Ome Ruud:

halooo fam claassen
    nou zusje jij kunt ook mooi verhalen schrijven. Maar het ga jullie wel goed daar.Ejee zus past da jurkje wel beetje goed,da wil ons moeder weten.Nog veel plezier de laaste week. Oja loes wat doen de mannen als jullie dienst hebben {een pintje drinken}.Ook jij loes nog veel leerzaame en leuke dingen de komende tijd.
    de groetjes van oma en opa en ome ruud

• 23 April 2009 - 18:00

Marloes:

Hoi Jose!

Leuk berichtje! Geniet er nog van! En de rest van de familie ook!

owjaaa.. Loes jij bent er ook nog.. nou jij smst nu dat iedereen voor je neus op het strand poept.. Ik weet niet of ik nog jaloers ben dat jij daar bent en ik hier.. nee grapje ;)

Groetjes Marloes

p.s. wildplassen kennen we wel, maar wildpoepen ??

• 23 April 2009 - 18:35

Maai Rombouts:

Hey José,

Wat mooi geschreven en wat een ervaring! Geniet er nog lekker van met z'n allen.

Groetjes,
    Maai.

• 27 April 2009 - 09:21

Jule:

Hee!!

Loes, je zult wel genoten hebben toen heel de familie op bezoek was? Dat moet echt zo fijn en vertrouwd zijn geweest!Ook een heel lief verhaaltje van jullie pap en mam. Die nu weer in het 'zonnige' Nederland zijn!

Groetjes!!xxx

• 27 April 2009 - 12:50

Je Mam:

We zijn weer terug in ons kikkerlandje, ik heb er gewoon een kater van. Wat hebben we genoten samen! Ben benieuwd hoe het zal gaan met koniginnedag op de ambussade, zullen er bitterballen zijn? Groetjes

• 27 April 2009 - 17:20

Reinou:

is benieuwd naar jou verhalen van de afgelopen week met de hele familie.